Saturday, March 29, 2008

The Oil Cleansing Method

I've been reading and hearing great things about the oil cleansing method for years. Particularly reading blogs, bulletin boards, and various articles. I've always experienced oily and acne-prone skin since I was 12, so I've been puzzled to why someone would willingly apply more oil to already problematic skin.

Well today I ran into a very cool blog on beauty (Sephora Spy)that I've bookmarked on Google Reader, that had some discussion on oil cleansing for congested and oily skin. They linked through what I'm going to refer to as the "bible" of oil cleansing method page.

I'm going to go purchase some castor and sunflower oils and see how this works. I suggest this as necessary reading-up for any beauty junkie in search of new horizons in perfecting their skin.

2 comments:

marinella said...

Ciao, interessante il tuo Blog, io sono più per i cosmetici fatti in casa con ingredienti naturali, ma in passato sono stata una addicted delle profumerie, adesso invece mi sto specializzando in aromaterapia, gli oli essenziali sono la mia passione assieme alla naturopatia, come vedi anche a 52 anni si possono fare cose nuove.
Ciao, grazie per essere passata dalle mie parti, tornerò a trovarti.

jeda21 said...

Grazie Marinella, per lasciarmi il tuo comment.
E vero che l'aromaterapia e la naturopatia sono le migliori filosofie per la salute, il benessere, e la bellezza. E un peccato che qui da noi non se ne accorgino ancora!
Mi piace andare in erboristeria ogni volta che visito mia nonna in Italia.